måndag 24 november 2008

Lyde och jakten efter dimensionernas nyckel del.8 sista delen

Del 8 den sista delen av min tråkiga saga. Tack för ni läst, tror jag. Hehe...

”Det är försent min pojke. Hon är redan borta från denna värld. Stackars barn hon trodde att hon visste något. Det finns inget gott eller ont”, sade Edyl sorgset.
”Varför dödade du henne? Hon ville bara rädda sin värld!”, skrek Lyde till Edyl.
”Hon skulle dödat dig annars. Om hon hade gjort det så skulle det ändå inte finnas någon värld att rädda. Om jag inte stänger porten så dör vi alla. När porten är öppen så frodas vår värld. Men om den ena världen får för mycket av något så rubbas balansen mellan dimensionerna. Och då kommer båda dimensionerna att gå under. Du måste skynda dig, din värld börjar redan brytas ner. Hoppa in i spegeln nu! ”, befallde Edyl Lyde.
Han tryckte Kalinas kropp mot hans bröst och grät av förtvivlan. Han ville inte släppa taget men han bestämde sig för att göra det ändå. Han la Kalina sakta ner och började springa mot spegeln. Han kollad bak mot Kalina och sen på Edyl innan han hoppade in i spegeln.

”...akna upp… Hey vakna upp”
Lyde for upp. Han kollade runt efter Kalinas kropp och hans andra jag Edyl. Han märkte att han var i ett litet rum och inte längre i draksalen. Han kände något vasst under hans hand. Det var glas. Det låg glas över hela golvet och en krossad spegel. Han började gråta igen. Men slutade genast när han märkte att någon stod bakom honom.
”Du behöver inte gråta för att en spegel gick i sönder”, sade personen bakom honom.
”Nej du förstår int….”. Mer hann han inte säga. Han tittat på personen bakom honom. Istället för tårar av sorg kom nu tårar av glädje. Det var Kalina.
”Kalina!”, ropade han av glädje och kramade om henne.
”Ursäkta mig känner jag dig?”, frågade Kalina lite besvärat.
”Nä juste ja. Det finns en Kalina i varje dimension. Det här måste vara hennes andra jag”, tänkte han för sig själv.
”Öh, nej det gör du inte. Förlåt mig om jag skrämde dig. Trevligt att träffas. Jag är Lyde”.



Av, Amanda Svensson Alavi


I can translate it to english if you want to, bye bye!

Inga kommentarer: